TREENERID
Liikmeks astumine
Õppekava
Lepingud
Hinnakiri
Tulumaksu tagastus
Sisekorra eeskirjad
Stipendiumikonkursid
Uisud
Uisuteritus
Treeningriided jm varustus
Lapsevanemale
Noorsportlase tervis
Noorsportlase toitumine ja uni
Treeningpäevik
ENTK infomaterjalid
Kohtunikud ja tehnilised spetsialistid
TREENERIKUTSE
Get Adobe Flash player

Banner
Banner Banner Banner Banner Banner AT Teenus Banner

Mitmekesine toit ja organismi vajadustega kooskõlas olev toitumine on tugeva tervise ja hea enesetunde aluseks mitte üksnes sportlasele, vaid kõigile inimestele. Samas on ilmne, et sportlasele on optimaalne toitumine edu saavutamise seisukohast märgatavalt suurema tähtsusega faktor kui enamiku muude elualade esindajatele. Toit ja toitumine mõjutavad oluliselt treeningu efektiivsust ning seeläbi sportlikku saavutusvõimet.

Treenerid annavad endast maksimumi, et tagada laste sportlik areng. Aga see on võimalik vaid siis, kui teie, lapsevanemad, olete andnud enda maksimumi, et kindlustada lapse hea tervis. Määravaks faktoriks selles on õige ja tasakaalustatud toitumine. Alati saab pöörduda nõu saamiseks mõne toitumisspetsialisti poole, aga on ka selliseid elementaarseid asju, mida saab igaüks igapäevaselt ise teha, et laps ennast treeningul hästi tunneks. Elu on näidanud, et lapsed tulevad tihti (eriti just hommikul vara algavale) treeningule tühja kõhuga, sest nad ei jõudnud süüa. Ärgake ise hommikul varem ja valmistage lapsele maitsev puder vm toitev (süsivesikuterikas!) hommikusöök. Ka lapsele tuleb selgitada, miks hommikusöök ja üldse tervislik toitumine oluline on. Krõpsud ja friikartulid, pontsikud ja kokakoola ei kuulu kindlasti endast lugupidava sportlase menüüsse!

Siin mõned lingid teile, lapsevanemad, enda teadmiste täiendamiseks tervisliku toitumise alal:

http://www.toitumine.ee/esileht/

Treening ja toitumine.pdf

Tippsortlase toitumisvajadused.pdf

Vee ainevahetus.pdf

Toidulisandid.pdf

Artiklid on võetud EOK treenerite koolituse õppekavade ja õppematerjalide registrist

 

Ükski eriala ei nõua nii palju und kui tippsportlase amet.

Kui tahad olümpiamängudel medalit võita, pead piisavalt magama. Uni on tippspordis heade tulemuste saavutamisel sama oluline kui treening ja ­õige toitumine. Edasi loe Postimehe artiklist.